21 April.

Sömnlösa nätter..
Jag tror inte att det finns något värre än just det. 
Man får för mycke tid att tänka på allting, ja exakt allt.
Sen när tankegångarna bara rullar på och snurrar in sig i varandra så är de meningslöst att ens försöka somna, för de går absolut inte då. Så känner jag nu. 
Mina ögon svider, huvet börjar snart att värka. Vilket hela min kropp redan gör.. 
Börjar kankse bli sjuk. Eller så är det så att jag rör mer på mig nu än när jag va så dålig vilket resulterar i att jag har värk i kroppen.. 
Aja, nått är det iallfall. Och det är inte speciellt kul ellr skönt.



Idag frågade M mig om jag fortfarande brukade besöka graven där min döda dotter  ligger.
Och jag svarade att självklart så gör jag det. Bara de att det var ett tag sen jag var och besökte henne.
Vilket då hon frågar mig om jag känner några skuldkänslor för att jag inte är där oftare..

Jag önskar att jag hade kunnat besöka henne varje dag, men det har varit svårt nu när jag har bott i Stockholm under en längre tid. Och hon ligger på kyrkogården i Gävle.
Men nu känns det som att jag kommer ha massor av tid när jag ska flytta tillbaka dit nästa vecka.
Ska ta med min dotters syskon som just nu växer i min mage. Vi ska dit tillsammans sätta blommor på hennes grav i sommar. 
M frågade mig om jag ville att hon skulle följa med till graven, men jag tackade för omtänksamheten och sa nej. 
Jag känner att jag inte kan gå dit med vem som helst, iof nu är M inte vem som helst. Men endå. 
Allt med min dotter är för privat för mig, så jag skulle inte kunna släppa in och låta vem som helst följa med. 
Då sitter jag hellre där för mig själv en stund så att hon känner att hennes mamma finns där. 


2009-04-21 @ 03:13:29 Allmänt Permalink


Åsikter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0